onsdag, april 04, 2007

Hejdå Bagarmossen


Så gick då flyttlasset ännu en gång, och nu från förortslugn till "citypuls". Jag bor återigen i studentkorridor och irriterar mig på dunkande ljud från rummet över mig. Jag tänker mig att personen i fråga har basketplan i rummet och att typ basketlaget från Sunes sommar tränar där. Det är inte första gången människan över mig i en korridor upprepande gånger studsar saker i golvet. Det är ett underligt fenomen.

Flytten gick smidigt och lätt då redige och starke småbarnsfars-Petter hjälpte mig att bära mina tunga lådor den kilometerlånga vägen till rummet. Nu när flyttkaoset är över trivs jag bra. Jag har rosa väggar och fler tv-kanaler än jag någonsin haft. För första gången i mitt liv har jag MTV och kan nu följa My super sweet 16 vilket jag förstår gör med stor entusiasm. Det väger upp för att jag måste kallprata, eller vara rädd för att behöva kallprata när jag går ut i köket. En rädsla som konstig nog efter över 4 års korridorsboende aldrig tycks avta. Fortfarande lägger jag ofta örat mot dörren och lyssnar noga efter social aktivitet i köket innan jag går ut och lagar mat.

Idag skaffade jag jobb. Jag var på intervju i morse och börjar kl 8 i morgon med gå bredvid någon erfaren hemtjänstjobbare för att lära mig tömma pottor och prata om värkande ryggar och 30-åriga kriget, eller vad nu hemtjänsten går ut på. Nu behöver alltså alla inte klaga på hur jävla lat jag är längre.

P.S.

Irriterande nog märkte jag att föregående inlägg är lite för lik en Rocky-strip från det första albumet. Här hoppas man vara banbrytande och orginell med en "Ojsan, allt var visst en dröm"-teckning som är typ min version på Mulholland Drive och sådana filmer fast med magoperationstema, och så är bara man bara en sjukt töntig härmapa med dålig koll, då det visar sig att Rocky också opererar magen på liknande sätt (utan drömgrejen men ändå). Lika bra att bli en positiv "vinnare" istället så bloggen slutar att ha "en sämre och mesigare Rocky"-tendenser. Alla vinnare jobbar inom hemtjänsten så jag har en god start.

D.S.

5 kommentarer:

Anonym sa...

tittade du möjligtvis på Man on the Moon igår? och insåg att tystnad är den största humorn. kram

YGR sa...

Nä jag avled av trötthet och hann inte uppdatera ordentligt. Nu har jag dock uppdaterat ordentligt och brytit tystnaden.

Anonym sa...

ok! gratis till jobbet. man kan inte skapa orginella saker, kellerman lär ju baxat det av någon. du gör det bra. jag väntar mig roliga uppdatering av korridorsnoja och hemtjänsten. p.s det är jobbarkompisarna inom vården man ska se upp med, gamlingarna är oftast chillade. kram o evs!

YGR sa...

tack! det lär det bli. det bor bara 2-meterskillar som gillar thaiboxning i korridoren så...

Anonym sa...

jag brukar smita undan med en "nu ska vi sjunga"-bok och en tant för att slippa vara social med mina arbetskamrater.

och jag mår fortfarande dåligt när jag tänker på mitt korridorsboende i lund med ett par käcka brudar från blekinge och en kvasigot från typ... bjärred. fy fan.

länge leve bagis!

lycka till!