tisdag, februari 06, 2007

Hejdå Uppsala


I torsdags gick flyttlasset till Stockholm. Efter tre dagars vansinnesstädande av mitt studentrum då jag fick använda atombomber för att avkalka badrummet bor jag nu för en kort tid i en fin etta i Bagarmossen. Det känns ganska bra. Jag var precis på gränsen till nervsammanbrott på grund av korridorsboende och Uppsalarutiner. Typiskt nog fick jag jobb i Uppsala samma dag som jag flyttade, men det är väl så det ska vara. Jag tackade vänligt men bestämt nej till jobbet.
- Jag ska flytta till Stockholm och där finns det en miljard gånger mer jobb än i Uppsala så nu ångrar ni att ni inte anställde mig tidigare va?!
, skrek jag till tanten, så nu kommer förstås min hybris göra så att jag inte får jobb i Stockholm heller.

Jag gillar Bagarmossen. Där finns det bibliotek och apotek och stora gäng av 7-12-åringar som går runt och ser hotfulla ut och frågar om man kan köpa cigaretter till dem. Att inte ha en dator är dock väldigt svårt för mig. I kombination med att det typ inte alls går att få täckning på mobilen i lägenheten blir det ännu värre. Den här veckan borde jag i alla fall få min nya mac. Äntligen har jag bestämt mig för att överge tjernobylgråa pc-burkar med jolt cola-fläckar till förmån för fräscha macdatorer. Jag tänker mig att tiden med ständigt datorkrångel ska vara över och att det nu på datorfronten blir smoooooth sailing.

I veckan planerar jag att utnyttja storstadsutbudet och gå och lyssna på Alan Braxe och Kris Menace på Grodan. Förhoppningsvis vill någon jag känner följa med så jag slipper sitta hemma och förbanna att jag inte känner människor som vill följa med.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej, Johan. Kul att du flyttar till stan!

/Jonas