tisdag, oktober 24, 2006

Jag skaffar pass

Man känner sig sällan så mycket gangsta som när man cyklar till polisstationen för att hämta sitt pass utan cykellyse. Man bara ”Fuck you polisen! Jag bryter mot lagen i ert område!”. Detta gjorde jag alltså tidigare idag. När jag senare cyklade till en kompis för att hämta ett par portabla högtalare man kopplar in sin ipod i som jag ska ha i London för att liva upp hotellrummet, höll jag på att kissa ner mig av skräck när en polisbil körde förbi mig vid en vägkorsning. Snabbt togs jag ner på jorden igen. Som tur var stannade inte polisbilen, och jag slapp böta 17 miljoner eller vad nu priset idag är för detta grova brott.

Jag ska alltså till London över helgen. Min gamle vän Lars gör dataspel varav ett, som jag förövrigt gjort musiken till ska visas på en stor macmässa. Lars betalar mitt hotell och jag har aldrig varit i London så det blir säkert spännande. Hänga med datafolk och tycka det är för dyrt att gå ut blir kanske temat.

(Ja, jag tror att jag är Martin Kellerman.)

Inga kommentarer: