torsdag, juni 02, 2011

Var i det närliggande naturreservatet. Satt som Budda med fjärilar flygande runt huvudet och läste Kristian Lundbergs nya bok men ogillade den. Yarden gillade jag mycket men den handlade ju om något mer konkret. Denna handlar om kärlek tror jag och har typ Ranelidspråk. T.ex. kallar han sin tjej för en "glimmande nymf". Känns också som att den annars mest upprepar saker från Yarden. Tänker läsa klart den dock för den är så kort och annars kommer jag älta hela livet att jag slutade mitt i. Hatar att inte läsa klart böcker jag börjat på. Jag minns alla böcker jag inte läst klart och de hemsöker mig om nätterna. Ogillar böcker med titel som börjar med "Och" också. Töntigt.

Naturen var rätt crowded idag. Det brukar den inte vara. När jag gick därifrån kom en besserwisserindieman och en snygg tjej cyklandes. "Vad mycket folk!", sa hon. "Ja det brukar vara det", sa besserwisserindiemannen med besserwisserindiemansröst. Det brukar det inte alls! Det är uppenbart att han var ett as och att de kommer få ett mycket olyckligt förhållande.

Inga kommentarer: