tisdag, september 29, 2009

Musikkille-avreagering


I hela mitt vuxna liv plus lite till, har jag hört och läst ofantliga mängder hyllningar av band och låtar som använder sig av "Hall Blaines klassiska Be my baby-trumkomp". Nu kommer det ännu ett kritikerhyllat band som spelar så: Girls, som jag ioförsig aldrig hört, men de är väl säkert lika dåliga som Glasvegas (en annan användare av det vansinnigt överskattade "Wall of sound"-dunkandet), och jag orkar inte mer! Håll käften tidningen Pop-skadade musikmän och kvinnor!


P.S. Detta gäller också för att hylla band som har en trummis som "står upp som Moe Tucker".

6 kommentarer:

blaskagg sa...

Word!

fredrik sa...

jag har aldrig hört talas om något klassiskt trumkomp överhuvudtaget. jag måste röra mig i fel cirklar.

Mats sa...

Fast är det inte lite mer sorgligt än störigt, numera? Jag tänker mig en musikkille från typ Karlstad skriva detta i ett inlägg i hans meningslösa musikblogg som ingen kommer att kommenterar :(
Men själv är han lite stolt :(

Johan sa...

Jo då är det sorgligt och ledsamt.

Det är störigt när det skrivs i typ DN och liknande alltså, vilket jag upplevt att det fortfarande görs. Och Sonic förstås, som iof bara läses av Karlskogamusikkillar.

Unknown sa...

http://nollnolltalet.se/2009/10/19/74-glasvegas-geraldine/

Johan sa...

Erik: Haha, ja Patrik Forshage upphör aldrig att inte förvåna.