torsdag, december 21, 2006

Arbetsförmedlingen

Jag har varit på Arbetsförmedlingen en del de senaste dagarna. Jag tänker skaffa någon slags arbetslöshetsersättning, och som många säkert vet måste man då gå på olika informationsmöten som handlar om hur man skriver CV och att man inte ska gå klädd som Flavor Flav till arbetsintervjuer, för att få sådan. Är man över 25 slipper man helt dessa möten som till på köpet sker i grupp, men då jag är under 25 anses jag utvecklingsstörd och förståndshandikappad och måste delta.

Det hela har dock varit ganska roligt och lite som att vara tillbaka på gymnasiet. Dock kanske mer som om man gick Barn och fritid-linjen och inte till exempel samhällsvetenskapligt program med humanistisk inriktning, som jag gjorde. Framförallt var detta tydligt på det första mötet där det var en stor majoritet av killar i keps, stora dunjackor och med mp3-spelarhörlurar i öronen, vilka hade glömt sina meritpapper hemma. Jag ville vara lika häftig men avslöjade mig direkt som tönt när jag övertrött råkade fnissa åt något sjukt tråkigt skämt som läraren sa, istället för att se hård och sur ut. Jag erkände för mig själv vem jag var och ritade bögiga landskap på mina informationspapper resten av tiden.

3 kommentarer:

Anonym sa...

den där teckningen stämmer så jävla bra med verkligheten att jag började skratta som fan. men på mitt möte i liljeholmen var det mer svennekillar som gillar biff med lök och att "gymma" än kickers, vilket kanske nästan är värre. anyways, bra blog! /chris, aka "silvermountzion"

Tove sa...

HAHA! Fila!

Hanna sa...

Haha, det dar stammer sa sjukt bra! Hatar att tvingas ga till arbesformedlingen med en massa sjuka manniskor.